تعمیر فن کویل و سرویس آن برای آسایش دمایی خانه شما

by | تاسیسات ساختمان

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مقدمه تعمیر فن کویل

یکی از اجزای اصلی سیستم‌های تهویه هوای خانگی فن کویل‌ها هستند که آب گرم از سمت دیگ و آب سرد شده چیلر توسط پمپ‌ها درون فن کویل جاری‌شده و درنهایت هوای فضای ساختمان مطبوع می‌شود. این سیستم‌ها به علت سروکار داشتن با حرارت و هوای آزاد باید سرویس شوند تا عملکرد خوبی را بتوانند برای شما داشته باشند. تعمیر فن کویل و سرویس آن را حتماً به افراد متخصص این حوزه یا مهندس تاسیسات بسپارید تا بدون داشتن دغدغه خرابی قطعات تا سال‌ها از آن استفاده کنید.

تعمیر فن کویل

تعمیر فن کویل

فن کویل از یک بخش اصلی و یک بخش فرعی تشکیل‌شده است. بخش اصلی کویل آن و بخش فرعی فیلتر و فن آن است که باید هرساله مورد بازدید و سرویس قرار بگیرند تا از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعویض جلوگیری شود. هرکدام از قسمت‌های فن کویل تعمیرات مخصوص به خود را دارند که در ادامه بیشتر راجع به مشکلات احتمالی و تعمیر فن کویل صحبت می‌کنیم.


ارائه خدمات حرفه ای تعمیر و نگهداری موتورخانه


سرویس و تعمیر الکتروموتور فن کویل

در حقیقت هرگونه مشکلی که درباره باد دهی فن کویل مطرح شود مربوط به قسمت موتور است زیرا موتور وظیفه دارد هوا را از سمت فیلتر مکش کرده و به سمت موتور هدایت کند. در این مواقع سرویس‌کار ابتدا اتصال برق به موتور را چک کرده و تست موتور فن کویل را می‌گیرد تا بتواند مشکل اصلی را پیدا کند. اگر مشکل اصلی مربوط به موتور باشد، خازن موتور، اتصال سیم‌ها و سیم‌پیچ چک می‌شوند و در صورت سیاه شدن سیم‌پیچ، موتور سوخته و باید تعویض گردد.

رسیدگی به اوضاع فیلتر فن‌کویل

فیلتر از ورود هرگونه گردوغبار به داخل فن کویل جلوگیری می‌کند بنابراین کثیف شدن آن‌ها می‌تواند باعث کاهش هوادهی فن کویل، کاهش بازدهی و گرفتگی بین فین‌های کویل شود. هرگونه گردوغباری که از این فیلترها عبور کنند، در پشت کویل انباشته‌ شده و از عبور هوا و تبادل برودت یا گرما جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که در تعمیر و عیب‌یابی فن کویل حتما این قطعه باز و تمیز شود.

تعمیر فن کویل

فیلتر فن کویل قبل از شست و شو

تعمیر فن کویل

فیلتر فن کویل بعد از شست و شو

 

نقش فن

فن ها وظیفه پرتاب باد را دارند و شامل فن های پلاستیکی و آلومینیومی می‌شوند. فن های پلاستیکی عمر طولانی‌تری داشته و در دستگاه هایی که بتوان از هر فن استفاده کرد، از آن‌ها برای کاهش سروصدا استفاده می‌کنند. فن ها در صورت بالانس نبودن یا گرفتگی باید توسط سرویس‌کار تعویض یا تعمیرشوند.

سرویس کویل (لوله های مسی که آب درون آن چرخش دارد)

کویل مجموعه‌ای لوله‌های مسی و یک فین آلومینیومی است. در هنگام نصب بسیار اهمیت دارد که سایز لوله ورودی و خروجی آب فن کویل مناسب و بدون خم خوردگی باشد. اگر باد فن کویل نه گرم باشد و نه سرد، می‌تواند نشانه گرفتگی یا پیچ‌خوردگی در لوله‌ها و یا عدم گردش آب درون فن کویل باشد. در این مواقع کویل یا نیاز به اسیدشویی دارد یا سیستم هوا گرفته و نیاز به هواگیری دارد.

انواع فن کویل | مزایا و معایب آن

فن کویل ها سبب می‌شوند تا میزان اندازه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجموعه ما کوچک‌تر شده و برای خرید هزینه کمتری بپردازیم و به فضای کوچک‌تری نیاز داشته باشیم. از طرفی به کانال‌کشی که فضای زیادی را اشغال می‌کند نیازی ندارد و فقط از طریق نصب لوله‌کشی و سیم‌کشی دارد.

سیستم فن کویل قابلیت نفوذ ۱۰۰ درصدی هوا از بیرون را نیز دارا است؛ اما این سیستم‌ها نیاز به تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های تمام هوا داشته و در برخی مناطق داخلی هم ممکن است به کانال‌های جداگانه‌ای برای خروج هوا نیاز باشد.

جمع‌بندی تعمیر فن کویل

انجام به‌موقع سرویس و تعمیر فن کویل می‌تواند باعث بالا رفتن طول عمر فن کویل، امکان تنظیم دقیق میزان خروجی، جلوگیری از ایجاد هزینه‌های سنگین تعویض قطعه و کاهش هزینه آب و برق مصرفی شود. سرویس و عیب‌یابی فن کویل شامل تمامی موارد هواگیری، صداگیری بادبزن‌ها، شستشو فین پلیت ها، فیلترها و بادبزن، سرویس الکتروموتور و اسید شویی برای تمامی انواع فن کویل اتمسفر، فن کویل سرمایشی کریر و فن کویل تهویه می‌شود.

 

 

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *