علت گرم نشدن آب پکیج |بررسی مشکلات آب گرم در پکیج|

by | تاسیسات ساختمان

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقدمه

بارها برایتان پیش آمده که از گرم‌نبودن آب در آشپزخانه یا زیر دوش حمام، شکایت داشته باشید. گاهی نیز آب مدام سرد و گرم می‌شود و شما را کلافه می‌کند. وقتی پکیج آب را گرم نمی‌کند، یا برق قطع شده است و یا عناصر گرمایشی کار نمی‌کنند. همیشه قبل از کار با پکیج، برق آن را قطع کنید و اگر آب روی زمین، نزدیک دستگاه جمع شده، هرگز روی آن کار نکنید. مدار را قطع کرده و با یک متخصص تماس بگیرید. به‌هرحال ما در این مطلب سعی بر آن داریم تا علت گرم نشدن آب پکیج را برای شما توضیح دهیم.

چرا آب پکیج گرم نمی‌شود؟

۱. مطمئن شوید که برق به دستگاه تحویل داده می‌شود. کلید اصلی پکیج و قطع‌کننده مدار (یا فیوز) را که پکیج را سرویس می‌کند، بررسی کنید. اگر قطع‌کننده مدار ازکارافتاده است، قطع‌کننده مدار را با چرخاندن، کاملاً خاموش و دوباره روشن کنید.

اگر فیوز سوخته است، آن را با فیوز جدیدی با همان درجه تعویض کنید. اگر قطع‌کننده مدار یا فیوز به طور مکرر خاموش می‌شود، با یک برق‌کار واجد شرایط تماس بگیرید تا مدار را بررسی و تعمیر کند. توجه داشته باشید که پکیج نباید مدار مشترکی با دستگاه دیگر داشته باشد، چراکه هنگام گرم کردن آب، برق زیادی دریافت می‌کند.

۲. ترموستات را در پکیج بررسی کنید. پانل را باز کنید و به دنبال دکمه تنظیم مجدد بروید. آن را فشار دهید و اگر دکمه صدای کلیک ندارد یا پس از فشردن آن هنوز برق ندارید، سوئیچ حرارتی مشکل دارد و باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

  1. در صورت وجود آب در داخل محفظه، این امر می‌تواند باعث خرابی ترموستات شود. نشت آب به این معنی است که ممکن است دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر با این مراحل مشکل حل نشود، ممکن است یکی از عناصر گرمایشی یا هر دو دارای مشکل باشد. می‌توانید این موارد را طبق دستورالعمل سازنده، بررسی کنید یا با یک مهندس تاسیسات در این زمینه تماس بگیرید.


خدمات پشتیبانی و نگهداری تاسیسات ساختمان

 

فقط در بخشی از خانه آب گرم ندارید؟

یک نمونه معمول دررابطه‌با علت گرم نشدن آب پکیج در بخشی از خانه این است که شیر آشپزخانه آب گرم تولید می‌کند اما شما نمی‌توانید دوش آب گرم بگیرید. دلایل رایج عبارت‌اند از:

  • اتصال متقاطع: اگر در قسمت آب گرم شیر آب، فشار زیادی وجود دارد اما آب گرم ندارید، احتمالاً مشکل از شیر یا انسداد نخواهد بود. در این صورت، ممکن است اتصال لوله‌ای متقاطع در لوله‌کشی وجود داشته باشد. اتصال متقاطع می‌تواند در یک شیردوش خراب (یا هر شیر مخلوط کننده) رخ دهد که اجازه می‌دهد آب سرد به‌طرف گرم منتقل شود. همچنین، اگر یک لوله‌کش هنگام نصب لوله‌ها اشتباه کند ممکن است این اتفاق بیفتد.
  • سوپاپ بسته: اگر دریچه‌ای روی لوله آب گرم وجود دارد که از مخزن خارج می‌شود و به سمت وسایل غیرفعال می‌رود، مطمئن باشید که کاملاً باز است.
  • رسوبات معدنی در لوله‌ها: اگر لوله‌های آب قدیمی هستند و هرگز تعویض نشده‌اند، ممکن است با رسوباتی پر شود که جریان آب را محدود می‌کنند. همچنین ممکن است تکه‌های رسوبات معدنی از لوله‌ها یا فضای داخلی آب‌گرم‌کن شکسته شده و از طریق لوله‌ها به مکانی که در آن قرار می‌گیرند (مانند آرنج) منتقل شده و مانع جریان آب شود.
  • لوله‌های یخ‌زده: لوله‌های یخ‌زده می‌توانند جریان آب گرم به سمت بخشی از خانه را محدود کنند. طبیعتاً این اتفاق در هوای سرد رخ می‌دهد.
  • فاصله: اگر پکیج از مکان موردنظر فاصله داشته باشد، این می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج در آن قسمت باشد. همچنین لوله‌های پکیج ممکن است از فضای گرم نشده‌ای مانند زیرزمین عبور کنند و در آنجا گرمای خود را از دست بدهند. پس از گرم‌شدن لوله‌ها، مشکل باید رفع شود. عایق لوله فوم باعث کاهش اتلاف گرما می‌شود.
  • سیستم پمپ بازیافت آب: اگر یکی از اینها را دارید، یک شیر کنترل معیوب می‌تواند آب سرد را به لوله آب گرم وارد کند.

آب پکیج به‌اندازه کافی گرم نیست؟

قبل از انجام هر کاری، کنترلر دما (ترموستات) روی پکیج را به سمت گرم تنظیم کنید. کمی صبر کنید، سپس دمای آب را بررسی کنید. دقت داشته باشید در این کار زیاده‌روی نکنید؛ آب نباید داغ باشد.

اگر بالابردن درجه گرما کارایی ندارد، ممکن است لوله غوطه‌وری که آب سرد مخزن را تأمین می‌کند شکسته یا ترک‌خورده است. این لوله پلاستیکی قرار است آب سرد را به قسمت زیر مخزن پکیج هدایت کند. اما اگر این لوله شکسته یا شکافته شود (که با گذشت زمان یک مشکل معمول است)، آب سرد در بالای مخزن می‌ریزد و با آب داغی که به لوله‌های آب گرم می‌رسد مخلوط می‌شود. نتیجه آن آب ولرم است و در این صورت باید برای تعویض لوله یا تعویض دستگاه به‌طورکلی اقدام کنید.

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

در اغلب موارد علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور، رسوب گرفتن مبدل پکیج است که با چشمک زدن چراغ ۷۰ خود را نشان می‌دهد. این مشکل با اقداماتی مثل نصب رسوب‌گیر پکیج، قابل پیشگیری خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هر دو سال یکبار باید آب‌گرم‌کن دیواری و پکیج را رسوب‌زدایی کنید.

بیشتر بخوانید : علت ریست شدن رله مشعل گازی

 

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان

دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • فشار پایین گاز و عدم توانایی پکیج برای ایجاد آب گرم
  • رسوب گرفتن لوله‌ها و مبدل حرارتی
  • خرابی حسگرها و کنترل‌کننده‌ها
  • تنظیم اشتباه دمای پکیج
  • کوچک بودن قطر لوله گاز

جمع‌بندی

گرم نشدن آب پکیج، مشکلی است که معمولاً برای شما پیش می‌آید و همانطور که گفتیم باید مدارها، فیوز و ترموستات را بررسی کنید. گاهی نیز ممکن است آب گرم را فقط در بخشی از خانه نداشته باشید. برای رساندن آب گرم به تمام نقاط خانه، عایق‌بندی لوله‌های آب گرم، جابه‌جایی آب‌گرم‌کن، نصب آب‌گرم‌کن دوم یا افزودن سیستم پمپ چرخشی راهکارهای پیشنهادی ما هستند.

در بالا تمام نکات مهم در مورد علل گرم‌نشدن آب پکیج را توضیح دادیم؛ اما باید توجه داشته باشید که تعمیرات برخی از وسایل برقی مانند پکیج اصلاً کار ساده و کم‌اهمیتی نیست و یک خطای کوچک می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی زیادی را برای شما به وجود بیاورد. اگر مهارت و تجربه لازم برای تعمیر پکیج را ندارید، برای جلوگیری از خطرات احتمالی و کاهش هزینه‌هایتان، از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

 

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *