گرم کردن خانه در زمستان هنگام برگزاری مهمانی با ۱۰ ترفند

by | تاسیسات ساختمان

زمان مطالعه: ۴ دقیقه


۱. استفاده از ابزار هوشمند برای گرم کردن خانه در زمستان


اگر تا کنون از ابزار هوشمند برای گرم کردن خانه در زمستان استفاده نکرده اید، الان فرصت خوبی است. استفاده از ترموستات برای سیستم های دارای کانال کشی و یا کنترل کننده ی هوشمند دستگاه تهویه مطبوع در صورتی که از مینی اسپلیت بدون کانال، کولر گازی پنجره ای و یا سیستم گرمایشی سیار استفاده می کنید، الزامی است. این ابزار هوشمند به شما اجازه می دهد تا بدون زحمت و به وسیله تلفن همراه خود دمای منزل را کنترل کنید.
ابزار گرمایشی هوشمند با قابلیت های مختلف خود به حفظ دمای مطلوب در منزل شما کمک می کند. شما می توانید به راحتی دمای دلخواه خود را تنظیم کنید تا در طول روز به صورت خودکار دمای منزل با این دما سازگار شود.


۲. هنگام آشپزی دما را کم کنید


کمی قبل از رسیدن مهمان به منزل و یا پخت و پز دمای سیستم را یک یا دو درجه کاهش دهید. هنگامی که شما ساعاتی را آشپزی می کنید دمای منزل از حالت عادی بیشتر خواهد بود. وجود افراد و جمعیت در خانه نیز باعث می شود دما کمی بالاتر بنظر برسد.
کم کردن دما می تواند بهترین گزینه برای حفظ دمای مطلوب و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد خانه ی شما باشد.


۳. نصب فن های هواکش


در این میان جوشیدن آب هنگام پخت و پز و تنفس افراد می تواند سطح رطوبت منزل شما را افزایش دهد. در این شرایط بهتر است برای جلوگیری از افزایش رطوبت، یک فن هواکش نصب کنید.
برخلاف فن های معمولی، فن هواکش می تواند از ایجاد رطوبت بیش از اندازه جلوگیری و گردش هوا را در محیط داخلی حفظ کند. و طبیعتاً در این مواقع نمی خواهید که مهمانان شما آسایش کافی را نداشته باشند.


۴.  نقش فیلتر هوا در گرم خانه در زمستان


شاید از نظر شما تعویض فیلتر هوا زیاد مهم نباشد اما باید بدانید که بسیار حائز اهمیت است. تعویض فیلتر هوا یکی از مهمترین آیتم های نگهداری است و در صورت غفلت از آن می تواند خسارت مالی زیادی را به دنبال داشته باشد. فیلتر هوا را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. یکی از آسان ترین راه ها برای افزایش کیفیت هوا و جلوگیری از مشکلات مربوطه در سیستم عوض کردن فیلتر هواست.
با استفاده از کنترل کننده ی هوشمند دستگاه تهویه مطبوع، می توانید هنگام نیاز به تعویض فیلتر هوا از قبل مطلع شوید و با این کار انجام نگهداری را برای خود آسان تر کنید.

خدمات حرفه ای پشتیبانی و نگهداری موتورخانه


۵. دریچه ها را تمیز کنید


بعد از نظافت کامل منزل حتماً به دریچه های هوا توجه داشته باشید. این دریچه ها به دلیل انباشته شدن ذرات و گرد و غبار آلوده ترین بخش منزل محسوب می شوند. وقتی که دستگاه تهویه مطبوع را روشن می کنید، این گردوغبار در محیط داخلی خانه شما پخش شده و کیفیت هوا را پایین می آورد. حتماً قسمت جلویی و پشتی دریچه ها را خوب تمیز کنید چرا که این آلودگی ها در هر دو سمت دریچه انباشته می شوند.


۶. گرم کردن خانه در زمستان با تنظیم موتور سیستم


حتماً قبل از زمستان موتور سیستم را تنظیم کنید تا به خوبی گرمایش را برای منزل شما فراهم کند. تنظیم موتور یکی از کارهایی است که باید به منظور جلوگیری از مشکلات جدی سیستم انجام دهید. بررسی کلی و ساده ی سیستم شامل چک کردن سیستم، بررسی کانال ها، جریان هوا، تست کنترل ایمنی و غیره می باشد. با انجام این کار می توانید از هرگونه اختلال و از کار افتادگی سیستم در طول زمستان جلوگیری کنید.


۷. از کباب یا گریل کردن استفاده کنید


یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد محیط خانه و افزایش رطوبت می توانید از روش هایی استفاده کنید که خارج از منزل پخت و پز را انجام دهید و در صورت انجام این کار تفاوت قابل توجهی را احساس خواهید کرد.


۸. بستن درها


یکی از مهمترین موارد بستن درهاست و یا حداقل اینکه حواستان به بسته شدن سریع آن ها باشد. در صورت شلوغ بودن مهمانی شما، طبیعتاً رفت و آمد به داخل خانه زیاد است. حواستان به میزان رفت و آمد افراد باشد. هر بار که کسی به داخل خانه وارد می شود یا در ورودی باز شود مقدار زیادی از گرمای خانه از دست می رود. به همین دلیل سیستم گرمایشی شما به منظور حفظ دمای مطلوب منزل، فعالیت خود را تشدید می کند. مطمئن شوید که درها تا حد امکان سریع بسته شوند.


۹. به کار بردن تاکتیک های ذخیره ی انرژی


هرچقدر میزان از دست رفتن گرما از منزل شما بیشتر باشد، فعالیت سیستم شما شدید تر خواهد بود. این امر باعث می شود که دستگاه انرژی زیادی مصرف کند. همه جای منزل را بررسی کنید که نشتی نداشته باشد و گرما از آن طریق از دست نرود و در صورت مشاهده آن ها را درزگیری کنید.


۱۰. گرمایش خارج از منزل


در این شرایط بیماری کرونا و لزوم داشتن فاصله ی اجتماعی بهتر است در فضای باز مهمانی های خود را برگزار کنید. این کار می تواند بسیار امن تر و هیجان انگیزتر باشد.
برای گرمایش خارج از منزل می توانید تزئیناتی به همراه یک آتش درست کنید و یا از یک منقل استفاده کنید. اگر اغلب مواقع مهمانی های خود را در فضای باز برگزار می کنید می توانید بخاری های پروپانی را خریداری کنید. می توانید به تدارکات خود پتو و بالش هایی اضافه کنید که هم برای گرم کردن مناسب است و هم راحتی افراد.
توصیه می شود که هنگام برگزاری مهمانی در فضای باز، سیستم گرمایشی منزل را کامل خاموش نکنید. در عوض می توانید زمان بندی آن را تنظیم کنید و یا روی حالت آسایش قرار دهید. با این کار هنگامی به خانه بر می گردید دمای محیط مطلوب است و میزان مصرف انرژی را به حداقل رسانده اید. با استفاده از کنترل کننده ی هوشمند دستگاه تهویه مطبوع یا ترموستات هوشمند با تلفن همراه خود می توانید هنگامی که در خانه حضور ندارید دمای منزل را درحالت مطلوب خود حفظ کنید.
امیدواریم که با استفاده از ترفندهای ذکر شده اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.

خدمات پشتیبانی و نگهداری تاسیسات ساختمان

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *