ترفندهایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

by | بهینه سازی انرژی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ترفندهایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی


در بعضی مناطق تابستان می‌تواند بسیار گرم و یا مرطوب باشد. این آب و هوا برای هیچ یک از ما خوشایند نیست. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تابستان برای فرار از گرمای شدید بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنید، کولر گازی شما فعالیت زیادی خواهد داشت.
شاید شماهم به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بدون از دست دادن آسایش خود در منزل، مقداری از انرژی مصرفی و در نتیجه هزینه‌های مربوطه را کاهش دهید. خوشبختانه راهکارهایی برای این بهینه سازی وجود دارد. شما می‌توانید با به‌کارگیری چند روش، بدون افزایش هزینه‌ها خنک‌سازی و آسایش بیشتری را در منزل خود تجربه کنید.
ترفندهایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی
در این مطلب راهکارهای بسیار ساده‌ای را آورده‌ایم که با کمک آن‌ها می‌توانید در عین افزایش آسایش در منزل، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.


۱. جهت نور خورشید را شناسایی کنید و پرده‌ها را بکشید شاید بیدار شدن با نور خورشید حس خوشایندی داشته باشد اما بهتر است پرده‌ها را برای مدت طولانی باز نگذارید. نور خورشید گرمای زیادی را به منزل منتقل می‌کند و اگر تمام روز این نور به داخل خانه بتابد، کولر گازی شما باید برای خنک کردن منزل فعالیت خود را تشدید کند. تشخیص اتاق‌هایی که نور مستقیم به آن‌ها می‌تابد و بستن پرده‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در خنک سازی منزل داشته باشد.


۲. شکاف‌های هوا را بررسی و آن‌ها را درزگیری کنید آیا تا به حال برای شما پیش آمده که از کنار در یا پنجره عبور کنید و متوجه ورود هوای گرم شوید؟ اگر این تجربه را داشته‌اید، به احتمال زیاد در آن محل یک شکاف برای عبور هوا وجود دارد. این شکاف‌ها دمای مطلوب منزل را برهم می‌زنند و باعث می‌شوند کولر گازی شما فعالیت خود را تشدید کند. برای جلوگیری از ورود هوای گرم و نگه داشتن هوای خنک در منزل، شکاف‌های اطراف در و پنجره‌ها را با درزگیر یا آببند بپوشانید.


۳. برای کاهش مصرف انرژی ترموستات را تنظیم کنید همل ما دوست داریم بدانیم چقدر طول می‌کشد تا دمای منزل به میزان مطلوب برسد. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که دمای ترموستات را کاهش ندهید. نه تنها سیستم شما حداکثر تا ۶ درجه کمتر از دمای کنونی کاهش خواهد یافت، بلکه این روش سردسازی انرژی زیادی را مصرف می‌کند. در نتیجۀ این مصرف انرژی هزینۀ قبوض شما افزایش خواهد یافت. وزارت نیرو توصیه می‌کند که به منظور بهینه‌سازی انرژی و حفظ دمای مطلوب در منزل، دمای خانه را در حدود ۲۳ تا ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد نگه دارید.


۴. زمانبندی سرویس کولر هنگامی که سیستم شما برای فعالیت خود به تعمیر یا نگهداری احتیاج دارد، شما باید هرچه زودتر برای زمانبندی سرویس سیستم تاسیسات خود اقدام کنید. تجربه ثابت کرده است که مشکلات مربوط به نگهداری به دلیل انجام ندادن آن تبدیل به آسیب جدی تر و تعمیرات پرهزینه شده اند. همچنین، بسیاری از دستگاه‌ها به خاطر به تعویق انداختن تعمیرات به کل از کار افتاده اند. اگر سیستم شما به سرویس احتیاج دارد، سریعاً با یک مهندس تاسیسات یا پیمانکار با تجربه تماس بگیرید.


برای بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی و نگهداری از تاسیسات ساختمان و همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی با ما تماس بگیرید.

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *