شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه|خدمات تعمیر و نگهداری موتورخانه

by | موتورخانه

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مقدمه‌ای بر بررسی شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه

موتورخانه بخش مهمی از یک ساختمان به شمار می‌رود که نگهداری و مراقبت از آن اهمیت خاص خودش را دارد. چراکه در بسیاری از موارد، آسایش ساکنین یک ساختمان، چه مسکونی باشد چه غیرمسکونی، به عملکرد مثبت موتورخانه برمی‌گردد. اگر به موقع و در زمان مناسب به تجهیزات موتورخانه و تاسیسات رسیدگی شود، از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شده و عملکرد کلی دستگاه‌ها هم بهیود پیدا می‌کند. در این بین شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات تعمیرات موتورخانه را به مردم ارائه می‌کنند. اگر قصد دارید برای انجام خدمات مربوط به تاسیسات، یک شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله اطلاعاتی را در اختیار شما خواهیم گذاشت که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

ضرورت سرویس دوره‌ای برای نگهداری موتورخانه

سیستم‌های مختلف برای بازده بهتر و عملکرد مناسب، نیاز به رسیدگی دارند. سیستم‌های موتورخانه‌ای هم مانند بسیاری از سیستم‌های دیگر به سرویس‌های دوره‌ای و مراقبت احتیاج دارند. در ادامه ضرورت‌های این مراقبت‌ها را بیان خواهیم کرد.

افزایش نیمه عمر تجهیزات

همانطور که گفتیم موتورخانه از مهم‌ترین بخش‌های بک ساختمان به حساب می‌آید و به رسیدگی و سرویس‌های دوره‌ای حداقل یک بار در سال احتیاج دارد. در این صورت طول عمر تمامی تجهیزات افزایش پیدا کرده و بازده بهتری هم خواهند داشت.

جلوگیری از خرابی‌های بیشتر

هنگامی که تمامی اجزای موتورخانه‌ یک به یک بررسی شوند، متخصص متوجه عیوب و بد کارکردی‌های قطعات شده و نتیجه پیش از آن که این عیوب به خرابی‌های بیشتری منجر شود، به تعمیر قطعات خراب می‌پردازد یا آن‌ها را تعویض می‌کند.

صرفه جویی در وقت و هزینه

اگر شما به سرویس‌های پایبند باشید و از نیروی متخصص و باتجربه برای این کار کمک بگیرید، هم در وقت صرفه جویی کرده‌اید و هم این که از هزینه‌های احتمالی ناشی از خراب شدن‌های بیشتر جلوگیری نمودید.

شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه

جلسه پرسنل کلینیک در حوزه HSE (بهداشت کار، ایمنی کار،محیط زیست)

تعمیر و نگهداری موتورخانه شامل چه مواردی می‌شود؟

برای انجام فرایند‌های مربوط به نگهداری موتورخانه، مواردی وجود دارند که باید توسط متخصص به صورت دقیق و اصولی بررسی شوند. متخصص این موارد را در چک لیست قرار داده و براساس آن، شروع به چک کردن اجزای مختلف موتورخانه می‌کند.

با انجام این روش، علاوه بر اینکه از سلامت اجزای موتورخانه مطلع می‌شوید، اگر هرگونه نقصی هم در کارکرد وجود داشته باشد، خیلی زود از ان آگاه شده و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنید. این چک لیست می‌تواند شامل بررسی مواردی همچون کارکرد پمپ وکیوم، تسمه‌ی فن برج خنک کن، شعله مناسب و کارکرد درست مشعل، عملکرد سختی گیر آب، هم ترازی محور پمپ آب، اگوستات‌هایی که در دیگ به کار رفته‌اند، ارتعاشات حاصل از پمپ، میزان سختی آب در جریان و عملکرد صحیح فتوسوییچ باشد.


ارائه خدمات پشتیبانی، تعمیر و نگهداری موتورخانه


هزینه‌های مربوط نگهداری تاسیسات ساختمان و موتورخانه

اگر قصد انجام فرآیند‌های مربوط به نگهداری از تجهیزات موتورخانه را دارید، حتما برای شما هم این سوال پبش آمده که هزینه‌ی انجام این فرایندها توسط شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه به چه عواملی بستگی دارد. در ادامه به اختصار این عوامل را بررسی می‌کنیم.

سن تجهیزات

سن موتورخانه و قدیمی بودن تجهیزات به کار رفته در آن، نقش مهمی در تعیین هزینه‌های احتمالی تعمیرات و سرویس‌ها دارد. بدیهی است که هرچقدر اجزای مختلف موتورخانه قدیمی‌تر باشند، به نگهداری و تعمیرات بیشتری هم احتیاج داشته باشند. در نتیجه هزینه‌های مربوط نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بزرگی فضای موتورخانه

دیگر عامل تاثیر گذار در تعیین هزینه تعمیرات، ابعاد موتورخانه است. هرچه موتورخانه فضای بیشتری داشته باشد، نگهداری و رسیدگی به آن نیز وقت بیشتری را طلب می‌کند. نیروی متخصص در ازای این وقت بیشتر، هزینه‌ بیشتری دریافت خواهد کرد.

فاصله بین دوره‌های سرویس

با توجه به نوع ساختمان و تعداد ساکنین و واحدهای آن، موتورخانه می‌تواند در فواصل زمانی متفاوتی به سرویس‌های دوره‌ای احتیاج داشته باشد. برخی موتورخانه‌ها سالی یکبار، برخی ماهی یک بار و حتی برخی از آن‌ها هفته‌ای یک بار به سرویس احتیاج دارند. هرچه این فاصله کوتاه تر باشد، هزینه‌های دریافتی توسط شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌ متخصصان شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه

از آن جا که تعمیرات موتورخانه و رسدیگی به آن امری تخصصی به حساب می‌آید و تجهیزات موتورخانه‌ اهمیت بالایی در سلامت کارکرد آن دارد، بنابراین باید فرآیند سرویس و تعمیرات توسط یک فرد متخصص و باتجربه انجام شود. این متخصص باید مهارت‌هایی را دارا باشد که در ادامه آن‌ها را بازگو خواهیم کرد.

  • نیروی متخصص باید تحصیلاتی در ارتباط با این حوزه داشته باشد.
  • در امر تعمیرات و نگهداری از موتورخانه، باید تجربه کافی داشته و به کار مسلط باشد.
  • اجزای مختلف موتورخانه را به خوبی بشناسد.
  • یک تیم باتجربه و کاربلد همراه خود داشته باشد.
  • برای انجام فرآیند‌های مربوط به تعمیر و رسیدگی به موتورخانه، باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد.
  • لازم به ذکر است که نیروی متخصص و البته شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه، باید مجوزهای رسمی را داشته باشند.

وظایف یک مهندس تاسیسات


خدمات شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه

تیم متخصص کلینیک انرژی ساختمان، به عنوان مرکزی تخصصی که از نیروهای تحصیل کرده در رشته تاسیسات و باتجریه استفاده می‌کند، در راستای امر نگهداری از موتورخانه‌ها و انجام تعمیرات لازم، خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند که شامل موارد زیر می‌شوند :

  • خدمات مربوط به تعمیرات و رسیدگی به موتورخانه توسط انرژی کلینیک به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای هفته به مشتریان ارائه می‌شود. همچنین سرعت و دقت خدمات و همچنین هزینه‌ی دریافتی بابت آن نیز بسیار مناسب است.
  • انرژی کلینیک خدمات مربوط به رسیدگی به تاسیسات استخرهای شنا را نیز ارائه می‌کند. نگهداری و مراقبت از استخر، موجب بالارفتن سلامت آب و در نتیجه موجب تضمین سلامت شناگران خواهد شد.
  • در راستای نگهداری از تاسیسات ساختمانی مواردی همچون رسیدگی به تجهیزات مکانیکی، انجام سرویس‌های دوره‌ای به صورت منظم و تعویض یا تعمیر قطعات معیوب توسط تیم کلینیک انرژی انجام می‌گیرد.
  • جهت جلوگیری از داغ شدن مراکز اطلاعات و سیستم‌های کامپیوتری آن، لازم است تا از سیستم‌های خنک کننده‌ای در این تجهیزات استفاده شود تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری به عمل آید. تیم انرژی کلینیک خدمات مربوط به حوزه  نگهداری از مراکز داده و دیتا سنتر ها را نیز ارائه می‌کند.
  • خدمات مربوط چیلر و انجام تعمیرات تخصصی چیلرهای جذبی یا تراکمی توسط این شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات ارائه شده دارای گارانتی هستند تا در صورت نیاز به رسیدگی مجدد، نیروهای متخصص انرژی کلینیک در محل حاضر شوند.

 

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم مشعل گازی و اهمیت آن در مصرف بهینه گاز

 

جمع بندی شرکت تعمیر و نگهداری موتورخانه

در این مقاله تمام مواردی که برای انتخاب یک شرکت خدمات موتورخانه‌ی مناسب لازم بود بدانید را بیان کرده و در پایان سایت انرژی کلینیک را به عنوان مرکزی تخصصی در حوزه تعمیرات موتورخانه و تاسیسات به شما معرفی کردیم. برای استفاده از خدمات این مرکز و آگاهی از تعرفه‌های آن می‌توانید به نشانی اینترنتی ان‌ها یعنی  www.energy-clinic.com  مراجعه نمایید.

 

 

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *