نقش نیروی انسانی متخصص در نگهداری تاسیسات ساختمان

by | متخصص تاسیسات

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نیروی انسانی متخصص و ورزیده در حرفه نگهداری و راهبری تاسیسات ساختمان‌ها، همانند سایر مشاغل فنی و خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که تمامی امور و فعالیت‌ها در این حوزه توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. بنابراین طبیعی است که کیفیت و عملکرد نیروی انسانی متخصص نگهداری تاسیسات بر روی نتیجه فعالیت‌ها و اثربخشی آنها تأثیر بسزایی دارد.

در بسیاری از موارد تصور افراد از تکنسین تاسیسات ساختمان ماهر، فردی است که چندین سال از عمر خود را صرف کسب تجربه و مهارت در این حوزه کرده است و با سعی و خطا به یادگیری این حرفه پرداخته است. با وجود اینکه تجربه تأثیر زیادی بر عملکرد نیروی انسانی دارد، اما آیا این بهترین روش برای تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص است؟

مشکلات کار کردن با افراد تجربی

متاسفانه اغلب افرادی که چندین سال از عمر خود را صرف یادگیری امور فنی کرده‌اند و به صورت تجربی پیش رفته‌اند، با مسائل علمی و دانش این حوزه چندان آشنا نیستند و در راهبری سیستم‌های تاسیساتی و مکانیکی مدرن ساختمان‌ها موفق عمل نمی‌کنند. این رویکرد معمولاً منجر به از کار انداختن و از مدار خارج کردن سیستم‌های کنترلی و تجهیزات مدرن ساختمان‌ها می‌شود.

اهمیت کارآمدی نیروی انسانی متخصص

علاوه بر تمامی موارد فوق بایستی در نظر داشت که حفظ و ارتقای رضایت مشتریان هدف اصلی ما در کلینیک انرژی ساختمان است و نیروی انسانی به عنوان بخشی که مستقیماً در ارتباط با مشتریان است، بیشترین تأثیر را در کسب رضایت آنها دارد و از این رو بایستی از الگوهای رفتاری، فرهنگی و فنی مدونی پیروی نمایند. پیاده‌سازی این الگوها برای نیروهای جوان و تحصیل‌کرده به مراتب ساده‌تر و عملیاتی‌تر است.

اگر موارد فوق را به عنوان قطعات یک پازل در نظر بگیریم، تصویری از نیروی انسانی مطلوب در ذهنمان ترسیم می‌گردد. ما برای دست‌یابی به نیروی انسانی با کیفیت و مطلوب به استفاده از دانش‌آموختگان و مهندسان تاسیسات، مکانیک، برق و انرژی روی آورده‌ایم. گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف و تربیت افراد در محیط کارگاهی سبب کسب تجربه و مهارت لازم توسط این مهندسان و تکنسین‌ها می‌شود. بدین ترتیب نیروی انسانی ما علاوه بر دانش و تخصص، مهارت و تجربه لازم را نیز برخوردار خواهد بود و در چهارچوب الگوهای رفتاری و فرهنگی تدوین شده در کلینیک انرژی ساختمان عمل می‌نماید.

برای آشنایی بیشتر با تیم ما ، بر روی لینک کلیک نمایید.

در صورت تمایل به به پیوستن به تیم ما، از صفحه فرصت های شغلی بازدید فرمایید.

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *