سایر بیماری‌های ناشی از آب آلوده

by | متفرقه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عفونت گوش میانی

در مطالب پیشین عواملی که منجر به آلودگی آب استخر می‌شوند، به طور مفصل توضیح داده شد. در اثر این آلودگی بیماری‌های مختلفی می‌توانند فرد شناگر را تهدید کنند. یکی از مهم‌ترین این بیماری‌ها، عفونت گوش میانی و یا آماس گوش است. این عفونت دردناک هیچ شباهتی به گوش درد دوران کودکی ندارد و می‌تواند افراد با سنین متفاوت را درگیر خود کند. طبق آماری که در سال ۲۰۱۶ از ویزیت‌های پزشکان در ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، بیش از ۲.۴ میلیون ویزیت برای این مشکل انجام شده که تقریبا نیم بیلیون دلار هزینه با خود به همراه داشته است.

نشانه‌های مبتلا بودن به عفونت گوش میانی چیست؟

قبل از هر چیز باید توجه داشت که این علائم معمولا چند روز بعد از شنا در فرد پدیدار می‌شوند. همانطور که گفته شد، این بیماری تمامی سنین را دربرمی‌گیرد اما می‌تواند در کودکان دردناک‌تر و همراه با علائم بیشتری باشد.

• احساس خارش در درون گوش
  • قرمزی و تورم گوش
  • احساس درد شدید در زمان برخورد یا فشار روی گوش
  • چرک کردن درون گوش عفونت‌کرده

عفونت گوش شناگر چگونه اتفاق می‌افتد؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، اولین علائم بعد از گذشت چند روز از شنا، در فرد ظاهر می‌شوند. آب آلوده‌ای که از طریق مجرای گوش وارد آن شده، به مدت طولانی در آنجا محبوس شده و بستر کاملا مناسبی برای رشد، شیوع و تکثیر باکتری و جرم‌ها در داخل گوش می‌کند. افراد مبتلا نگران سرایت این بیماری، به افراد دیگر خارج از محیط استخر، نباشند زیرا این اتفاق نمی‌افتد! اگر فکر می‌کنید به این بیماری مبتلا هستید سریعا به پزشک مراجعه کرده و از پخش عفونت جلوگیری کنید.

چه باید کرد!؟

حقیقت امر این است که کار زیادی از دست شناگران ساخته نیست و مسئولیت جلوگیری از آلودگی آب، به عهده‌ی صاحبان و پیمانکاران استخر می‌باشد.شاید برای صاحبان استخر سوال پیش بیاید که چگونه بفهمند که استخر آنها نیاز به رسیدگی و ضدعفونی کردن دارد. در پاسخ باید گفت که در وهله‌ی اول آنها باید بازرسی و بازبینی از آب استخر را زیر نظر متخصصان این امر، به صورت مرتب و هفتگی انجام دهند و در مرحله‌ی دوم، دستگاه‌هایی در بازار موجود هستند که میزان کر و Ph استخر را اندازه‌گیری کرده و عدد آن را نمایش می‌دهد که به این ترتیب می‌توانند به راحتی نیاز یا عدم نیاز به ضدعفونی کردن را دریابند.

در ادامه به برخی از این روش‌های پیشگیری اشاره می‌شود.

• برای استخرها:  -فراهم آوردن مقدار مناسب کلر آزاد(mg/L۱.۳)

– فراهم آوردن مقدار مناسب(۷.۲-۷.۸)PH برای کشتن حداکثری قارچ‌ها و میکروب‌ها

• برای حوضچه‌های آب گرم و اسپا نیز موارد بالا تنها با فرق میزان و سطح مناسب کلر و Ph، قابل تعمیم هستند.

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید