بک واش استخر چیست و شستشوی معکوس چگونه انجام می‌شود؟

by | استخر

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بک واش استخر چیست و شستشوی معکوس چگونه انجام می‌شود؟

 اغلب موارد تمیز بودن آب استخر از نکات مهم در یک استخر و نگهداری آن محسوب می‌شود. درون آب استخر فیلتر‌هایی وجود دارند که در برخی موارد تمیز کردن این فیلتر‌ها نیز خود یکی از موارد مهم در نگهداری استخر خواهد بود. یکی از فیلتر‌های محبوب فیلتر شنی استخر است. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد بکواش استخر چیست و شستشوی معکوس چگونه انجام می‌شود نکاتی را ارائه کنیم.

بکواش استخر چیست؟

بک واش استخر یا همان بک واش فیلتر شنی به تمیز کردن سیستم پمپ و فیلتر آن گفته می‌شود. سؤال بک واش چیست با این جمله پاسخ داده می‌شود که این عبارت یک اصطلاح در مورد استخر است که در واقع روشی برای تمیز کردن فیلتر محسوب می‌شود. در این روش با معکوس کردن جریان آب باعث تمیز کردن فیلتر می‌شوند. در حالت کلی فیلتر‌های استخر با فشار آب و ورود آن به درون محیط متخلخل مانند ماسه باعث حذف مواد آلی درون آب خواهند شد. در برخی موارد جمع شدن ذرات بزرگتر روی فیلتر باعث کاهش کارایی آن شده و فشار نیز کاهش می‌یابد. در این حالت بک واش فیلتر شنی انجام می‌گیرد.


جلبک‌ها و خزه‌های استخر


حالت‌های مختلف فیلتر شنی

فیلتر شنی استخر می‌تواند حالت‌های مختلف داشته باشد. در این جا حالت‌های فیلتر شنی گفته خواهد شد. حالت فیلتر که در آن برای تصفیه آب، آن را به سمت بالای فیلتر هدایت می‌کند. در آنجا ماسه‌های فشرده قرار دارند و باعث حذف آلودگی‌ها خواهند شد.

حالت بک واش فیلتر شنی که در زمان تمیز کردن فیلتر از این حالت استفاده می‌شود. زمان شستشوی فیلتر از طریق فشار سنج مشخص می‌شود. در این حالت سوپاپ آب، باعث هدایت آن از طریق لبه‌های پایینی شده و این کار باعث معکوس کردن جریان از مخزن می‌شود. این کار باعث بلند شدن ماسه‌ها و ر‌ها کردن ضایعات روی آن‌ها خواهد شد. دانستن پاسخ سوال بکواش استخر چیست می‌تواند در بهبود عملکرد فیلتر شنی موثر باشد.

حالت دیگر، حالت سیستمی سریع است که عملکرد آن مشابه حالت فیلتر است. حالت چرخش که بدون نیاز به فیلتر بوده و آب از طریق شیر هدایت خواهد شد. این حالت مربوط به زمان تمیز کردن استخر و عدم آلودگی آب و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالت زباله نیز با عبور از دور فیلتر باعث ارسال آب از خط زباله می‌شود. این تنظیمات برای جاروبرقی استخر و زمان اضافه کردن ماسه‌های جدید کاربرد دارد. در نهایت نوبت به حالت بسته می‌رسد. در حالت بسته ارتباط بین آب ورودی کاملاً قطع می‌شود.

 

بکواش استخر چیست؟

بیشتر بخوانید : تعمیر بوستر پمپ چگونه انجام می‌شود؟

آموزش بکواش استخر چیست؟

در آموزش بک واش موارد زیر به ترتیب انجام می‌شود:

در ابتدا پمپ استخر را خاموش کنید. در زمان عادی حالت فیلتر روی FILTER قرار دارد. با فشار دادن اهرم، آن را روی حالت بک واش قرار دهید. پس از اطمینان از کشیده شدن شیلنگ خروجی به فاضلاب، پمپ را به مدت دو دقیقه روشن کنید. در این زمان بخش Sight glass که دارای آب تیره است به تدریج دارای آب شفاف خواهد شد. سپس پمپ را خاموش کرده و اهرم را چرخانده در حالت Rinse یا همان شستشو قرار دهید. در این حالت دوباره پمپ را روشن کنید تا در حالت فیلتر Rinse دو دقیقه کار کند.

 

 

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *