استفاده از ترموستات و صرفه جویی در مصرف انرژی

by | تاسیسات ساختمان

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در مناطقی که بارش برف کمتر است، دمای هوا در زمستان و پاییز می تواند آسایش شما را سلب کند. در فصول سرد، کاهش دما هنگام خواب، چند لایه پوشیدن لباس، استفاده از ترموستات هوشمند و یک سیستم تاسیساتی کم مصرف می تواند به شما در کاهش هزینه ها کمک کند.

 

یک ترموستات هوشمند خریداری کنید

 

با وجود مشغله کاری ممکن است وقت آن را نداشته باشید که مرتباً دمای ترموستات را دستی تغییر دهید؛ اما با استفاده از ترموستات هوشمند یا دیگر ترموستات های قابل برنامه ریزی می توانید به صورت اتوماتیک طوری ان را تنظیم کنید که به صرفه جویی در هزینه های منزل شما کمک کند. اگر همیشه در یک ساعت مشخص به خانه برمی گردید، می تواند سیستم ها را زمانی که در خانه حضور ندارید بدون تنظیم دستی خاموش و هنگام برگشتن روشن کنید. با استفاده از ترموستات های هوشمند می توانید به وسیله اپلیکیشن های مرتبط، دمای منزل را از راه دور تنظیم و کنترل کنید. برای نصب یک ترموستات هوشمند می توانید با تیم تاسیسات ساختمان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

با لباس های گرم و زیر پتو بخوابید

 

اگر هنگام خوابیدن خود را با پتو بپوشانید، می توانید در عین داشتن خواب راحت در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. با پوشیدن چند لایه لباس و استفاده از لباس های گرم و پاپوش با استفاده از ترموستات و تنظیم دمای آن در پایین تر از حد معمول می توانید آرامش را در منزل خود حفظ کنید.

 

نواحی مختلف منزل را به صورت جداگانه گرم کنید

 

تکنولوژی های جدید به شما اجازه می دهد تا فقط بخشی از منزل را گرم کنید و اتاق هایی که از آن ها استفاده نمی شود را سرد نگه دارید. اگر از یک ترموستات هوشمند به همراه سنسور و یا گرمایش قابل برنامه ریزی برای اتاق های مختلف استفاده می کنید، گرم کردن نواحی به صورت جداگانه و استفاده از ترموستات به شما کمک می کند تا هزینه مصرفی برای گرمایش اضافی را کاهش دهید.

 

از محصولات تاسیساتی با برچسب انرژی استفاده کنید

 

یک سیستم مناسب با راندمان بالا می تواند با مصرف مقادیر کم انرژی الکتریکی یا سوخت دمای منزل شما را افزایش دهد. در بعضی از مناطق مشتریان پمپ های حرارتی که با گاز طبیعی کار می کنند را ترجیح می دهند چرا که گرمای نسبی هوای بیرون اثربخشی این سیستم ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید : سروصداهای کانال بعد از روشن شدن کوره

 

نگهداری از سیستم تاسیسات و استفاده از ترموستات

 

همانطور که گرمای منزل می تواند از درزهای درب عبور کنند این گرما با غفلت شما از نگهداری سیستم نیز از طریق شبکه کانال خارج می شود. پمپ های حرارتی دارای کویل های اواپراتور و کندانسور هستند که ذرات و گرد غبار در آن ها انباشته می شود. ممکن است ترموستات ها هر از گاهی به تنظیم احتیاج داشته باشند؛ پس در عین استفاده از ترموستات حتماً باید به چک کردن آن ها توجه داشته باشید. همچنین اگر از کوره استفاده می کنید، شیر گاز، فشار گاز و مشعل به مراقبت های منظم احتیاج دارند. برای هر دو نوع سیستم اتصالات الکتریکی اهمیت زیادی دارند و تکنسین نگهداری می تواند آن ها را بررسی و تعمیر کند.

اهمیت نگهداری از تاسیسات ساختمان

 

فیلترها را به طور منظم تعویض کنید

 

صرف نظر از نوع سیستمی که استفاده می کنید چه کوره گازی چه پمپ حرارتی سیستم شما دارای فیلتر خواهد بود. با وجود گزینه های مختلف در بازار، ممکن است مصرف کنندگان در انتخاب و تعویض فیلتر دچار مشکل شوند. اما صرف نظر از توصیه های سازنده درباره زمان تعویض فیلتر، کمک گرفتن از دستورالعمل های مربوطه می تواند خیال شما را از بابت عملکرد سیستم راحت کند.

برای خدمات مربوط به دستگاه های تهویه مطبوع، صرفه جویی های بلند مدت به وسیله ترموستات هوشمند و محصولات هوشمند و انجام نصب، تعمیرات، پشتیبانی و نگهداری تاسیسات ساختمان می توانید از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید.

 

 

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *