هوای تازه ساختمان چیست، چگونه کار میکند و چه فوایدی دارد؟

by | تهویه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیستم های هوای تازه ساختمان

سیستم های هوای تازه ساختمان ، سرمایش و گرمایش را برای کنترل بهینه ی آن ها از سیستم تهویه جدا می کند. این سیستم ها با راندمان بالا شامل تهویه ریکاوری می باشد. همچنین بر افزایش راندمان و بهینه سازی طراحی سیستم تمرکز دارد. در مقایسه با پیشرفت سیستم نصب یک سیستم هوای خارجی با راندمان بالا می تواند مصرف انرژی مجتمع تجاری را تا ۳۶% و مصرف انرژی تهویه مطبوع را تا ۶۵% کاهش دهد.

فواید این سیستم ها

– اساسا قادرند مصرف انرژی مجتمع های تجاری را کاهش دهند.

ـ با فیلتر کردن ۱۰۰% هوای خارجی کیفیت هوای داخلی را بهبود می بخشد.

ـ افزایش آسودگی ساکنین.

ـ با کوچک سازی سیستم و کاهش شبکه کانال ، فضای کمتری از پشت بام را اشغال می کند.

ـ با دستورالعمل های روز دنیا تطابق دارد چرا که طرح بازسازی ساخت تجهیزات تهویه مطبوع به سیستم های هوای تازه ساختمان احتیاج دارد.

 

دستگاه تامین هوای تازه

نمونه یک دستگاه هوای تازه

 

بیشتر بخوانید : فن کویل چیست؟ معرفی اجزای تشکیل دهنده فن کویل

طرز کار سیستم هوای تازه ساختمان

در تصویر زیر نشان داده شده است که اجزای این سیستم چگونه روی پشت بام یک مجتمع نصب شده اند. تا با فعالیت در کنار هم هوای تازه ساختمان و دمای ثابت محیط را حفظ کنند. در زمستان هوای برگشتی تهویه شده هوای تغذیه ورودی را با ریکاوری کردن گرما از هوای هواکش خروجی پیش گرم می کند. در تابستان هوای برگشتی هوای تغذیه ورودی را با دفع حرارت به سمت هوای هواکش خروجی پیش سرد می کند. این فرآیند نیاز به هوای مطبوع را در تهویه هوا را رفع می کند و یا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این رویکرد سیستم، سبب می شود تا بتوان سیستم سرمایش و گرمایش را کوچک سازی سازی کرد و مدت فعالیت آن ها را افزایش داد. این امر باعث کوچک شدن سایز سیستم گرمایش/ سرمایش و در نتیجه سبب مصرف انرژی کمتر می شود. ( هزینه ی کمتر انرژی)

نحوه عملکرد سیستم هوای تازه

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *