۶ علت روشن نشدن پکیج و خاموشی ناگهانی آن

by | تاسیسات ساختمان

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امروزه پکیج‌ها با ویژگی‌های مختلفی، توسط برندهایی چون ایران رادیاتور، بوتان و … به مشتریان عرضه می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که پس از خرید پکیج ممکن است با مشکلاتی مثل روشن نشدن پکیج روبه‌رو شوید، در این مقاله ما قصد داریم تا شش مورد از علت روشن نشدن پکیج را به شما شرح دهیم. ممکن است علت روشن نشدن پکیج یک دلیل ساده داشته باشد و شما به‌راحتی بتوانید آن را رفع کنید، پس با ما همراه باشید تا از علت این موضوع مطلع شوید.

ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی نگهداری تاسیسات ساختمان

شش علت روشن نشدن پکیج چیست؟

 

۱.     علت روشن نشدن مشعل پکیج

امروزه اکثر پکیج‌های موجود در بازار دارای سنسور هستند و هرگونه مشکلی که در عملکرد این سنسورها ایجاد شود سریعاً سبب خاموش شدن پکیج می‌گردد. اولین کاری که پس از روشن نشدن پکیج باید انجام دهید رجوع به دفترچه راهنمای پکیج است، چنانچه اطلاعات موجود در دفترچه راهنما به شما کمکی نکرد، باید از یک متخصص کمک بگیرید. پکیج‌های دیواری برای روشن شدن خود نیاز به برق، آب و گاز دارند، پس بهتر است که حتماً جریان گاز، برق و آب را چک کنید، به طور مثال، ایرادات مربوط به جریان گاز سبب روشن نشدن مشعل پکیج خواهد شد.

۲.     علت روشن نشدن پکیج به دلیل کمبود آب در مخزن

یکی از دلایل خاموشی پکیج افت فشار آب است، به‌منظور درستی کار پکیج لازم است تا در مخزن آن به مقدار کافی آب وجود داشته باشد. از طریق نشانگر عقربه‌ای درون پکیج می‌توان فشار آب را بررسی کرد، عدد نرمال این نشانگر معمولاً بین ۱ و ۲ نشان داده می‌شود که نمایانگر عملکرد نرمال دستگاه است. اگر این عدد به ۰٫۵ برسد، پکیج به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد و تا زمانی که فشار آب توسط دستگاه شیرپرکن زیر دستگاه تنظیم نشود، دستگاه روشن نخواهد شد.

۳.     علت روشن نشدن پکیج به دلیل افت فشار گاز

افت فشار گاز نیز همانند افت فشار آب در خاموشی ناگهانی پکیج نقش دارد. این افت فشار می‌تواند به دلیل مشکلات ناشی از شیر گاز، نشت گاز و یا ایرادات گاز ساختمان باشد.

 

بیشتر بخوانید : علت گرم نشدن آب پکیج |بررسی مشکلات آب گرم در پکیج

۴.     وجود هوا در لوله‌های مدار پکیج

وجود هوا به‌جای آب در لوله‌های پکیج می‌تواند علت خاموش شدن پکیج باشد، این اتفاق زمانی که فشار آب به‌شدت بالا باشد و یا پمپ دستگاه به‌جای پمپاژ آب، هوا را در لوله به جریان بیندازد، رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا برد پکیج، این کمبود آب و وجود هوا را تشخیص دهد. پس هوا گرفتگی لوله‌ها یکی از دلایل خاموشی پکیج است و با هواگیری لوله برطرف خواهد شد.

۵.     ایراد در دودکش پکیج

همان‌طور که می‌دانید دودکش یکی از اجزای مهم در پکیج است که وظیفه خروج دود را برعهده دارد؛ بنابراین اگر دودکش پکیج دچار مشکل شود، مثلاً فاصله استانداری با سقف نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند به‌درستی دود را خارج کند و باعث جمع‌شدن دود در دستگاه می‌گردد. در این زمان سنسور پکیج شروع به اخطار می‌کند و پکیج دچار خاموشی می‌شود.

۶.     خرابی الکترود تشخیص شعله

یک قطعه الکترود در قسمت مشعل پکیج شما قرار دارد که موظف است شعله را تشخیص دهد، بنابراین خرابی الکترود تشخیص شعله می‌تواند علت روشن نشدن پکیج باشد؛ بنابراین چنانچه الکترود پکیج شما کثیف باشد و یا فاصله آن با جرقه‌زن تنظیم نشده باشد، این خاموشی ایجاد می‌شود، در نتیجه شما باید ماهی یکبار الکترود پکیج خود را بررسی کرده و آن را کاملاً تمیز کنید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید تا پکیج شما دچار مشکلات جدی نشود. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در یافتن علت روشن نشدن پکیج خود راهنمایی کنیم.

ما در شبکه‌های مجازی دنبال کنید

۰ Comments

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *